Daune auto

Ocazii Auto  are semnate convenţii de colaborare şi lucrează în parteneriat cu toate companiile importante de pe piaţa asigurărilor auto. Relaţia cu aceştia este una bazată pe încrederea câştigată în timp şi pe recunoaşterea reciprocă a valorii serviciilor oferite clienţilor comuni.

Acest lucru le garantează clienţilor noştri o mai rapidă desfăşurare a procedurilor de reparaţie a autovehiculului avariat, fie că este vorba de poliţă Casco ori RCA.

De interes este faptul că lucrăm, începând din acest an, şi cu City Insurance – Societate de Asigurare şi Reasigurare şi cu Euroins România. Nu ezitaţi să ne contactaţi pentru informaţii suplimentare şi detalii legate de relaţia cu asiguratorii, dosarele de daună sau reparaţiile aferente, indiferent de societatea de asigurare.

Pentru că vrem să fiţi informaţi şi să nu pierdeţi timp inutil, în continuare vă vom prezenta paşii esenţiali în deschiderea unui dosar de daună, cu menţiunea că, în funcţie de politicile fiecărui asigurator în parte şi de condiţiile particulare ale daunei, pot apărea mici modificări.

Deschiderea unui dosar de daună:

Pasul 1. Persoana al cărei autovehicul a suferit o daună, în funcţie de modul în care s-a produs dauna respectivă, va opta fie pentru repararea autovehiculului în baza poliţei RCA a vinovatului, fie în baza poliţei CASCO proprii.

Pasul 2. Persoana al cărei autovehicul a suferit o daună se va adresa asiguratorului care a eliberat poliţa RCA/ CASCO respectivă, având următoarele acte:

Pasul 2.1. Pentru daună pe RCA:

  •  procesul verbal de constatare încheiat de Poliţie sau formularul de constatare amiabilă semnat de persoanele implicate în accident;
  • copia poliţei RCA a vinovatului de producerea accidentului, copia Cărţii de Identitate, a permisul de conducere şi a talonului acestuia;
  • copia Cărţii de Identitate proprii, a permisului de conducere, a poliţei RCA şi a talonului maşinii proprii;

Observaţii: Ambele poliţe RCA trebuie să fie valabile, şi ambele auto implicate să aibă ITP valabil !

Dacă autovehiculul este în leasing sau este înmatriculat pe firmă, este nevoie de împuternicirea de la leasing/firmă sau ştampila de la aceasta din urmă, pentru a dovedi că şoferul este mandatat să reprezinte proprietarul autovehiculului  în relaţia cu asiguratorul.

FOARTE IMPORTANT! Biroul unde se deschid dosarele de daună nu este întotdeauna sediul asiguratorului! Daţi un telefon înainte de a vă porni la drum!

Pasul 2.2. Pentru daună pe CASCO:

  • procesul verbal de constatare încheiat de Poliţie sau formularul de constatare amiabilă semnat de persoanele implicate în accident – dacă este cazul. (Pentru autovehiculele găsite avariate în parcare şi/sau cu autor necunoscut aceste documente nu sunt necesare).
  • copia poliţei CASCO, a poliţei RCA, copia Cărţii de Identitate şi a permisului de conducere a şoferului; talonul maşinii, cu ITP valabil.
  • dacă autovehiculul este în leasing sau este înmatriculat pe firmă, este nevoie de împuternicirea de la leasing/firmă sau ştampila de la aceasta din urmă, pentru a dovedi că şoferul este mandatat să reprezinte proprietarul autovehiculului în relaţia cu asiguratorul.

Pasul 3. Inspectorul de daune al asiguratorului va deschide un dosar pe baza acestor acte, dvs. urmând să vă alegeţi service-ul auto unde doriţi să reparaţi autovehiculul. Este important de ştiut că inspectorii nu vă pot impune un anumit service auto, dar, de asemenea, trebuie să ţineţi cont de faptul că asiguratorii au semnat convenţii de agreere cu anumite service-uri, ceea ce înseamnă o garanţie în plus a calităţii lucrării executate şi a rapidităţii fluxului de acte între service şi asigurator, rezultatul însemnând un câştig de partea dvs.

Pasul 4. Vă adresaţi service-ului auto cu documentele eliberate de asigurator. În service, vi se va face o programare, se va prelua autovehicului, urmând ca dvs. să fiţi ţinuţi la curent cu stadiul reparaţiei autovehiculului.

Pasul 5. La finalizarea reparaţiei autovehiculului, service-ul va emite un deviz detaliat de lucrări, a cărui decontare se va face conform politicilor asiguratorului şi/ sau service-ul auto.

Atenţie! În cazul în care poliţa dvs. CASCO implică şi o franşiză, aceasta se va achita la service, asiguratorul urmând a retrage suma respectivă din totalul valorii facturii emise de service pentru reparaţia autovehiculului dvs.

Pentru orice nedumeriri, întrebări şi informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie:

Telefon asistenţă asigurări şi accidente

Ocazii Auto Service InfoLine 0740-207852 – între orele 8.00 – 20.00, de luni până duminică 

http://asfromania.ro/consumatori/consumatori-asigurari/asigurrari-auto
http://asfromania.ro/consumatori/petitii